Ne
boj, mesarsko klanje…
Pred dobrimi štiridesetimi leti so v ZDA začeli strogo
nadzorovati oglasna sporočila, ki so
Američane silila k početju nezavednih in nepojasnjenih dejanj. Dogajalo
se je, da so si neizmerno zaželeli Coca
- Cole, pa čeprav niso bili kdo ve kako navdušeni nad to pijačo. Pa se je
pripetilo, da si je enega od filmov / The Flight of Phoenix- Fenixov let / z Jamesom Stewartom v glavni vlogi ogledal
nek psiholog, predavatelj na
Loyola Collegeu v ZDA, profesor Ty Colbert. Sredi filma ga je tako zažejalo, da je odšel v
avlo in si kupil pollitrski kozarec Coca – Cole. Ampak, sredi filma je bila
nepopisna gneča za to, kobajagi, opojno pijačo. Ta fenomen ga je naslednji
teden strokovno tako zbegal, da se je poglobil v študije preživetvenih nagonov in prišel do zaključka,
da je bilo v filmu ki si ga je ogledal
nekaj, kar je nezavedno vplivalo na njegovo odločitev. Seveda, šlo je za manipulacijo s
človeško podzavestjo. S »sličico,« ki je oko ne prepozna, ne vidi,
podzavest pa vidi vse. Tudi tisto, kar se pojavi v desettisočinki sekunde. Svet je leta 1975 začel na glas govoriti o t.i.»
subliminalnih sporočilih.« Sporočilih, ki jih zavest ne zazna, podzavest pa še
kako. Potrošniško naravnana ameriška družba
je zagnala vik in krik in strokovnjaki s področja globinske psihologije
so začeli strogo nadzorovati sleherno novo »reklamo,« za to in ono, če morda ne
vsebuje takih sporočil. Od tega koraka pa do ukrepov ni bilo daleč. Že naslednje leto so postala subliminalna
sporočila kaznivo dejanje, kazni za
kršitev pa astronomske. Toliko o zgodovini subliminalnih sporočil. Kaj pa
današnji čas. Predvolilni čas. Čas lokalnih volitev in boj za župansko mesto Ljubljane. Ponudba je pestra. Paleta kandidatov od pastelnih,
do živih in turobnih barv je gromozanska.
![]() |
Se mu bo uspelo zavihteti v sedlo? |
Zoran Jankovič dela dobro, dela pošteno. Tako
govori ves čas. Zmago Jelinčič – Plemeniti
se lahko vrne v velikem slogu. Je
Victor, Zmagoslav po karantansko, pa še plemenit po vrhu. Mu bo uspelo? Potem
je v plejadi kandidatov še Marija Horvat iz DeSUS. Računovodja
leta, strokovnjakinja za porabo javnega denarja, članica nadzornega odbora MOL.
Ja, takega župana potrebuje Ljubljana. Župana, ki bo gledal z
gospodinjskim čutom na vsak porabljeni
cent. Ljubljana je postala zelena prestolnica Evrope 2016. Ah, asociativni
vzorec nas takoj popelje do Mihe
Jazbinška in stranke zelenih. Ampak on seveda s tem imenovanjem nima nič,
razen pridevnika zelen, ki pa je lahko tudi vino Zelen, ali Zim-zelen, tako kot
je Evergreen Miha Jazbinšek že od časov Bachuusa in Šumija dalje. Še en kandidat je. Ta, ki me je spodbodel k temu
pisanju. Ne da bi imel karkoli proti njemu. Še zdaleč ne! Povsem simpatičen
gospod je, priljuden, uglajenega vedenja, akademsko izobražen, pa še direktor
Javnega zavoda Academia
Philharmonicorum 1701 je. Torej ene najstarejših kulturnih ustanov na
Kranjskem in Sloveniji, Slovenske filharmonije. Gospod Damjan Damjanovič. In na svetovnem omrežju nas skuša gospod
Damjanovič omrežiti z vpisi v abonma za sezono 2014 /2015 s fotografijo iz
oddaje, ki mu je pripomogla k slovenski popularnosti in prepoznavnosti. Iz
oddaje Slovenija ima talent oziroma Slovenski
X faktor, v kateri je nastopal kot eden od članov strokovne žirije.
Zanimivo je, da nas k vpisu ne nagovarjajo priznani solisti orkestra kot so
Aleksander Milošev, Irina Kevorkova, Jurij Jenko, Miran Kolbl, Tibor Kerekes et.al.,
ali celo šefinja dirigentka, kanadska
lepotica Keri – Lynn Wilson. Ne! Predvolilni čas je poseben čas in ta čast,
nagovoriti plebs k vpisu v abonma Slovenske filharmonije, torej tistih, ki bodo
5. Oktobra 2014 na lokalnih volitvah oddali svoj glas temu ali onemu županskemu
kandidatu v Ljubljani, je tokrat pripadla direktorju Javnega zavoda, g.
Damjanu Damjanoviču. Prepričan sem, da se je gospod Damjanovič o tej
neokusni zlorabi funkcije direktorja
Javnega zavoda v politične namene posvetoval s svojimi oglaševalskimi
»strokovnjaki« in da se jim je ideja zdela fina. Ne vem pa, ali se je zdela
fina tudi gospodu Damjanoviču. Vsekakor je tak oglas za gospoda Damjanoviča bridek dvorezen meč, ki razmišljujočega
človeka sili k večnemu vprašanju in eksistencialni politični
dilemi o koritih in tistih, ki se iz takih korit napajajo. Nič subliminalnega torej. Prej, slovensko predvidljivega!
Ni komentarjev:
Objavite komentar